آموزشگاه وردپرس
منو سایت
شما اینجا هستید

قابلیت های iOS 15

تغییرات فیس تایم

فیس تایم قابلیت تماس بین آیفون ها می باشد

مدت زمان زیادی بود که اپل به فیس تایم بی‌توجه بود اما دیگر از این خبرها نیست چرا که تغییرات بسیار زیادی شامل حال این برنامه شده است. اولین نکته ، حالت Grid View در این برنامه است که همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ، باعث می‌شود تا بسیار ساده ، دوستان شما به صورت پنجره‌ای در کنار یکدیگر در تماس‌های گروهی ، دیده شوند.

از طرفی دیگر ویژگی صدای فضایی که پیش از این در ایرپاد‌ها وجود داشت ، به فیس تایم اضافه شده است و می‌توانید صدای هر شخصی را دقیقا از همان نقطه‌ که آن‌ها در تصویر قرار دارند ، بشونید که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. میکروفون نیز اکنون می‌تواند صدای کاربران را از محیط اطراف جدا کرده تا دیگر صداهای مزاحم مانند جاروبرقی و سایر صداها ، مزاحم مکالمات شما نشوند.

قابلیت SharePlay

SharePlay

این ویژگی جذاب نیز در کنار فیس تایم معرفی شد و اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های موجود در Apple TV یا موسیقی‌های اپل موزیک را با دوستانشان به صورت گروهی تجربه کنند. همچنین امکان به اشتراک گذاری صفحه آیفون نیز در این قسمت وجود دارد و می‌توانید هنگام مکالمه با دوستان یا همکاران ، یک مطلب جذاب را از روی گوشی صفحه‌ی گوشی خود به دیگران ، نشان دهید.

در کنار این مورد ، اپل همچنین API این ویژگی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است بنابراین به زودی تنها به اشتراک‌گذاری برنامه‌های موجود در اپل تی وی محدود نخواهید شد. شرکت اپل اعلام کرده است که در حال حاضر برنامه‌هایی مانند تیک تاک ، دیزنی پلاس ، HBO Max ، NBA ، HULU و بسیاری از موارد دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند تا بتوانید فیلم‌ و سایر محتواها را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و با همدیگر از طریق فیس تایم ، به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازید که یک ویژگی خارق‌العاده به حساب می‌آید.

اپل هنوز تایید نکرده است که آیا تمامی افراد در مکالمه‌ی گروهی باید عضو آن سیستمی باشند که محتوا از روی آن در حال استریم شدن است (مثلا HBO Max) یا خیر.

Messages جدید

ظاهر و امکانات جدید

شرکت اپل بخشی جذاب را در برنامه‌های مختلف خود به نام Shared With You قرار داده است که درون آن‌ها ، کاربران می‌توانند موسیقی ، اخبار ، فیلم و سریال های مختلف را برای سایر کاربران نیز اراسل کنند. نکته‌ی جذاب ماجرا آن‌جاست که کاربران در همان برنامه می‌توانند واکنش خود را به موضوع ارسال شده ، بنویسند و این واکنش‌ها ، در برنامه Messages برای فرستنده‌ی مطلب اصلی به نمایش درخواهد آمد. این ویژگی در برنامه‌های News، سافاری ، اپل موزیک ، پادکست ، TV و حتی Photos نیز قابل استفاده است. کاربران حتی می‌توانند تصاویر خود را برای یکدیگر ارسال کنند البته که هوش مصنوعی حواسش به شلوغ شدن بیش از حد گالری شما بوده و نمی‌گذارد که این اتفاق بی‌افتد.

نوتیفیکیشن‌های بهتر

اعلان های زیبا

ظاهر نوتیفیکیشن‌ها در آپدیت جدید تغییرات بسیاری داشته است و اکنون تمامی نوتیفیکیشن‌ها در بخشی به نام Summary قابل مشاهده هستند. این بخش به شما کمک می‌کند که اعلانات خود را براساس اولیت بندی ، مشاهده کنید و به این جهت ، دیگر اعلانات نامربوطی که حواس شما را پرت می‌کنند ، در بالای تصویر قرار نخواهند گرفت و اولیت با پیام‌های مهم شما خواهد بود.

ذکر این نکته کاملا لازم است که پیام‌هایی که توسط اشخاص مهم در پیام‌رسان‌ها ارسال می‌شوند ، وارد بخش Summary نشده و به صورت مستقیم روی صفحه به نمایش در می‌آیند. از طرفی دیگر نیز اکنون سیری می‌تواند از طریق ایرپاد‌ها ، پیام‌های شما را از بسیاری از برنامه‌ها (نه فقط Messages) بخواند.

حالت Focus

Focus جذاب تر

در حالی که هنوز قابلیت Do Not Disturb برای سایلنت کردن تمامی نوتیفیکیشن‌ها ، به قوت خود باقی است، شرکت اپل ویژگی Focus را نیز معرفی کرده است که درون آن می‌توانید اعلاناتی را که دریافت می‌کنید ، شخصی سازی کنید.

به عنوان مثال می‌توانید بخشی را به نام Work تهیه کنید که درون آن ، تنها اعلانات اداری شما به نمایش درآید و خبری از پیام های دوستانتان در ساعات کاری ، نباشد . همچنین کاربران دیگر نیز می‌توانند مشاهده کنند که شما اعلانات خود را با Focus بسته‌اید بنابراین اگر شما جواب کسی را دیر دادید، آن ها این موضوع را درک خواهند کرد.

جستجوی Spotlight

پیشرفت ها

در سیستم عامل iOS 15 ، شرکت اپل تمامی برنامه Photos را به سرچ Spotlight افزوده است بنابراین می‌توانید اکنون براساس افراد ، مکان‌ها و بسیاری از موارد دیگر ، درون دستگاه خود به جستجو بپردازید. این ویژگی برای زمان هایی که به دنبال دست نوشته‌ای خاص در تصاویر خود یا تصویری خاص با یک دوست می‌گردید ، بسیار کاربردی است. جستجوی Spotlight همچنین از مخاطبان نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید توسط جستجو به صورت مستقیم به تماس با آن‌ها بپردازید.

میکس‌های Photos

Photos

به لطف اتصال اپل موزیک به برنامه Photos ، اکنون این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر شما را تشخیص دهد و به شما بهترین موسیقی ممکن را با توجه به محتوای عکس و میکس‌های شما در بخش Memories ، معرفی کند. بنابراین دیگر خبری از موسیقی‌های از پیش تعیین شده و خسته کننده‌ی این بخش نیست و می‌توانید که از موسیقی‌های روز برای میکس‌های خود استفاده کنید که واقعا فوق‌العاده است.

به نظر می‌رسد که در سیستم عامل iOS 15 ، اپل به پویایی برنامه‌هایش رو آورده است و آن ها را به زیبایی هر چه تمام‌تر با یکدیگر ترکیب کرده است.

برنامه Maps

مسیریابی با آیفون

برنامه Maps نیز برای رقابت هر چه بیشتر با رقبایی مانند Waze و گوگل مپس ، تغییرات زیادی را به خود دیده است که مهم‌ترین آن ، یک نمای ماکتی شکل از شهر‌های بزرگ و مهم است که توسط آن می‌توانید بناهای مهم هر شهر را مشاهده کنید و به این ترتیب ، به سرعت مسیر‌های مورد نظر و مقاصد خود را بیابید. همچنین حالتی سه بعدی نیز برای مسیر یابی با اتومبیل درون این برنامه قرار گرفته است که توسط آن حتی می‌توانید متوجه شوید که از چه لاینی در اتوبان باید حرکت کنید که واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

این ویژگی‌ها البته به CarPlay نیز تا اواخر امسال افزوده خواهند شد. در کنار این موارد ، اپل به فکر حمل و نقل عمومی هم بوده و در نقشه‌ی خود ، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ را نیز علامت گذاری می‌کند. و همچنین مسیر یابی پیاده روی نیز به امکانات جذاب این برنامه ، افزوده شده است.

comment برای درج دیدگاه لطفا وارد شوید